Egy teherautó gumi nem csak méretében tér el a személyautókra szerelt abroncsoktól. Más a kialakításuk, terhelhetőségük nagyobb, de általában alacsonyabb sebesség melletti használatra tervezik őket. Ellentétben a személyautók abroncsaival, a teherautóknál számít, hogy kormányzott, hajtott vagy vontatott és főként terhelt kerékre szánják őket. A jármű eltérő fizikai tulajdonságai miatt egészen más körülmények között tapad egy teherautó kereke az aszfalthoz, mint egy személyautóé.
Van azonban olyan tényező, amiben nincs különbség: a teherautók számára is külön évszakos gumik készülnek, mivel azok nem csak futófelületük kialakításában, hanem anyagösszetételükben is eltérőek. A téligumi használata így a teherautók számára is fontos. Ugyanúgy a 7 Celsius fok jelenti a bűvös határt, amikor a csere szükségessé válik. Jellemző, hogy a teherautók minden napszakban és este is közlekednek, így a 7 Celsius nem a napi átlagra vonatkozik, hanem arra a periódusra, amikor a jármű közlekedik. A 7 fokos határ alatt a nyári abroncsok rosszabb tapadási tulajdonságokkal rendelkeznek, miközben a téligumik használata önmagában nem jelent problémát néhány fokkal melegebb időben sem. Azon járművek esetében, amik éjszaka vagy hajnalban többet közlekednek, a csere ideje korábbra tolódik.
Teherautók esetében is létezik négyévszakos gumi, de ez elsősorban azon szállítóknak lehet alternatíva, akik rövidebb távokon és városokban végeznek fuvarozást. A gumik cseréje rendkívül jelentős tétel egy fuvarozónál, így a csere pontos idejét kis mértékben befolyásolhatja a gumik kopottságának állapota is. Ugyanakkor teherautóknál is igaz az, hogy azonos évszaknak megfelelő abroncsokkal kell szerelni minden tengelyt: veszélyes lehet, ha csak egyes tengelyeken van téligumi, míg másokon fennmaradt a nyári.