Az első és legfontosabb a biztonság. Valódi versenysport gumit nem szabad közúton használni, egyrészt mert nem biztonságos, másrészt mert nem felel meg a KRESZ előírásainak. Léteznek azonban olyan, kissé módosított összetételű és tulajdonságokkal rendelkező sport gumiabroncsok, amik használata megengedett közúton, ugyanakkor akár amatőrök számára is a sport élményét tudják garantálni a versenypályán. Ezek a gumik általában nagy teljesítményű, úgynevezett UHP (Ultra High Performance) abroncsok, amik abban különböznek a profi verseny változattól, hogy jobb, a közúti előírásoknak megfelelő a vízelvezetésük és nem szükséges őket bemelegíteni. Ezen amatőr versenyzésre és közúti használatra is alkalmas gumik nyáron használhatóak.
A terepgumik esetében a közúti használatnak nincs jogszabályi tiltása. Többfajta terepgumi létezik: a városi terepjárók, SUV-ok elterjedésével a négy kerék meghajtásra optimalizált, alacsony zajszintű terepgumik valójában inkább városi használatra valók és terepen nem nyújtanak kiemelkedő teljesítményt. A valódi, off road körülményekre optimalizált terepgumik közúti használatának hátránya a magas zajszint, a gyors kopás és a megnövekvő fogyasztás. A terepgumik további alcsoportja a különösen saras vagy havas viszonyokra tervezett M+S gumik. A rossz gumiválasztás így elsősorban akkor okozhat komolyabb gondot, ha elhagyjuk az aszfaltutakat, hiszen a terepjáró megfelelő papucs nélkül ugyanúgy alkalmatlan terepi feladatokra, szerencsétlen esetben akár megtapasztalhatjuk a kerékcsere nehézségeit földúton, esetleg kipróbálhatjuk a vontatás örömeit télen. A terepgumi r15 esetleg r16 vagy r17 jelzéssel ellátott abroncsok között keresendők.