A járműre szerelt abroncsnak meg kell felelnie a vonatkozó gyári adatainak. Azaz a gumi nem lehet se nagyobb, se szélesebb mint az előírás, nem lóghat ki a kaszniból és a terhelhetőségi szabályoknak is meg kell felelnie. Sok speciális autó gumi itt vérzik el: a felni méretbéli különbségei már önmagában is elégségesek a közúti forgalomból való kitiltásra. A KRESZ tételesen tiltja szöges abroncs közúti használatát is.
A következő szempont a slick gumik esetében érdekesek. A gumi mintázatának mélysége a futófelület egész kerületén el kell érnie az 1. 6 mm-t. Mindegy, hogy gyárilag nem éri el a slick gumin a mélység ezt az értéket, ebben az esetben közúti használata tilos. Ne feledjük, az út minősége is más, a slick gumi csak a tiszta, sima, tökéletes minőségű pályán, megfelelő hőmérséklet elérése esetén tapad jól, míg az ettől eltérő adottságú közúton tulajdonságai nem érvényesülnek és kifejezetten veszélyessé válhatnak.
Ezen felül a jármű gumijainak szerkezetének mindegyik keréken ugyanolyannak kell lenniük, valamit tengelyenként azonos teherbírású, méretű és mintázatú abroncsokkal szerelhető fel autónk.
Nincs azonban megszabva a maximális mélysége a mintáknak, így ha a gumi a méretbeli szabályoknak megfelel, akkor közúti használata engedélyezett. Figyeljünk arra, hogy ne hordjunk fel sarat vagy törmeléket a közútra. Amennyiben a sport gumi rendelkezik barázdákkal és azok elérik a minimális mélységet, akkor közúton is használhatjuk őket.
Egy traktor gumi nem felel meg a fenti előírásoknak, mégis többen láttunk már traktort közúton, hogyan lehetséges ez? A mezőgazdasági munkagépek csak akkor vehetnek részt hagyományos módon a közúti közlekedésben, ha a jármű megfelel minden vonatkozó előírásnak. Előfordulhatnak ilyen, rendszámtáblával is ellátott traktorok. Ha azonban nem felelnek meg, akkor a mezőgazdasági lassú járművek csak akkor hajthatnak fel a közútra, ha ezt tábla nem tiltja vagy ha munkaterületükre mennek, ami más módon nem közelíthető meg.