Egy mezőgazdasági gumi pontosan ugyanazon okok miatt működik jól, mint egy motocross abroncs.
Természetesen van különbség a gumik anyagösszetételében is, méretükben pedig nyilvánvaló az eltérés. Ami összeköti őket az a mintázat. A mintázat egyik jellegzetes mérőszáma a csatornaszázalék. Azt fejezi ki, hogy sima felületen gördülve a futófelület hány százaléka nem érintkezik közvetlenül a talajjal. Egy hagyományos személyautó gumi csatornaszázaléka nagyjából 30%, míg egy motocross vagy traktor gumi esetében ez a szám akár 80% is lehet.
A barázdáknak alapvetően két alapfajtáját különböztetjük meg. A folyondáros csatornák a menetiránynak megfelelően húzódnak a futófelületen és segítik az egyenes irányú úttartást. Fő feladatuk, hogy nedves útviszonyok között is érintkezzen a futófelület közvetlenül az aszfalttal, a kerék alól kiszoruló víz tudjon hol elvezetődni. A másik alaptípus a menetirányra merőleges csatornák és bordák. Itt is megjelenik a vízelvezetési feladat, de ennél fontosabb a kapaszkodás, a laza talajon való haladás lehetővé tétele. Az ilyen bordákat nem arra tervezik, hogy a felületen fussanak, hanem arra, hogy abba részben megsüllyedve tegyék lehetővé a haladást.
Gyakorlatilag semmilyen terepen nem az a célravezető, hogy csak az egyik hatás érvényesüljön. Éppen ezért a bordák és csatornák legtöbbször valamilyen szöget zárnak be. Ha nem csak terepre készül a gumi (all terrain gumik), akkor a két típusú csatorna kombinációja jellemző, ez a blokkos mintázat. Minél szélsőségesebb a gumi felhasználása, annál inkább csak egyik, vagy csak másik bordatípus jelenik meg, illetve annál nagyobb vagy kisebb a csatornaszázalék.
Egy Forma 1-es gumin egyáltalán nincsenek bordák, míg egy motocross gumi szinte csak csatornákból áll, néhány markáns kapaszkodó bordával kiegészítve. Eközben a lehető leghétköznapibb, közúti használatra optimalizált gumik szinte kivétel nélkül blokkosak, a nyáriak csatornaszázaléka valamivel kisebb, mint a télieké. Ahogyan változik a felhasználás, úgy a biztonság is más gumival érhető el legjobban.