Talán kezdjük a nulladik lépésnél: a robogó gumijaira is ugyanazok az általános előírások érvényesek, mint bármilyen másik járműre. A guminak megfelelő profilmélységgel kell rendelkeznie, az nem lehet 1, 6 mm-nél kevesebb. Fontos azonban tudnunk, hogy a gumik tulajdonságai folyamatosan romlanak azok kopásával, így egy erősen használt, kopott, de a szabályoknak még éppen megfelelő gumi sem tudja ugyanazt, mint új korában. Hasonlóan általános igazságok fogalmazhatóak meg a gumi életkorával kapcsolatban is. Száraz helyen megfelelően tárolt gumi nagyjából 5 éves koráig értékesíthető és még ezután néhány évig használható. 7-8 évesnél idősebb gumik általában már veszítenek eredeti tulajdonságaikból. A motor gumi gyártási idejét ugyanúgy a DOT számból tudhatjuk meg, mint személyautóknál.
A robogók esetében feltétlenül érdemes figyelnünk a terhelhetőségre. A terhelhetőséget általában a gumikra nyomtatott számokból és betűkből álló kód utolsó két számjegye mutatja. A mutatott szám egy index, nem a konkrét terhelhetőségi tömeg. Például egy 40-es indexű gumi terhelhetősége 140 kg. Mivel a motornak két kereke van, ez azt jelenti, hogy a jármű tömege és az azon utazók és csomagjaik tömege nem lehet több, mint 280 kg. Az utolsó szám mögött szerepel általában egy betű is, ami a legmagasabb sebességre utal, robogó esetében ez leggyakrabban J és M közé esik, azaz 100-130 km/h sebesség mellett használhatóak.
Robogó gumik esetében is léteznek alkategóriák, még ha ezeket a használók nem is feltétlenül veszik olyan komolyan, mint személyautóknál. Létezik robogóra téli gumi és kapható terepre szánt változat is. Ezek kevésbé elterjedtek, aminek nyilván oka, hogy kevesebben használnak robogót télen, de aki használ, annak érdemes az évszakos cserével is számolnia. A robogók gumiárai azért jóval kedvezőbbek, mint más közúti járműveké. Egy belső már körülbelül 2000 forinttól, míg egy külső 8-10000 forinttól elérhető.