A kerekek egyedi fényezése friss megjelenést és általánosságban javított esztétikát biztosíthat autónknak. Megmutathatjuk személyiségünket egy merész-, egyszínű-, bonyolult- vagy kézzel festett mintákkal, elektromos keréktárcsa világítással, drágakő díszítéssel vagy egyéb fémfelület választásával. Ilyenkor bátran szabadjára engedhetjük a fantáziánkat.
A szakemberek gondosan újratervezik kerekei felületét, miközben egyedi, személyes hatást adnak hozzá. A kerekek testreszabása azt mutatja, hogy időt és pénzt fektettünk a járműbe, ezért az értéknövekedéshez is vezet. Amikor továbbadnánk az autónkon, a bele fektetett, felújításra költött összegek, mind értéknövelő beruházások, még akkor is, ha időközben az értékcsökkenés hatása is érvényesül. A vevőjelölteket mindig érdekli, hogy az autót az idők során megfelelően gondozták-e a korábbi tulajdonosok.
Technikai szempontból az egyedi kerekek vagy kerékelrendezések javíthatják a jármű teljesítményét. Például a lépcsőzetes kerékfelhelyezés vagy lépcsőzetes felszerelés azt sugallja, hogy egy jármű két hátsó kereke nagyobb, mint a két első kerék. A nagyobb hátsó abroncsok nagyobb tapadást tesznek lehetővé gyorsuláskor, miközben a nagy teljesítményű járműnek stabil vezetést biztosítanak egyenetlen talajon. Nem számít a végső cél, az egyedi kerékmódosításokba való befektetés a következő szintre emelheti autónkat.
Azután, hogy a kereket egyedivé varázsoltuk érdemes mélyebben elmélyedni a gumi választásban is és mindent megtenni annak érdekében, hogy az újonnan feljavított kerekekre a legjobb gumi párosítás kerüljön.
Mivel sok márka és modell van a piacon, a gumiabroncs vásárlása is kihívást jelenthet. Nehéz a számos rendelkezésre álló lehetőség közül kiválasztani a kocsinkhoz illő abroncskészletet. Mielőtt meghoznánk a végső döntést a gumi típusról, érdemes megismerni a gumiabroncs egyik fontos aspektusát, amely befolyásolhatja az autó általános teljesítményét: a gumiabroncs futófelületét. A gumi futófelülete a gumiabroncs kerületén lévő rész, amely közvetlenül érintkezik az úttal. A gumi mintázata sokat elárul annak milyenségéről.
A mintázat iránya
A mintán oldalsó horgony és egy nyíl is szerepelhet az oldalfalon, amely az adott irányt jelzi. A teljesítményt tekintve az irányított futófelületű gumiabroncsok nagyobb ellenállást tesznek lehetővé vizen siklás során. A V-alakú mintázatnak köszönhetően a víz egyenletesen forog le a gumiabroncsokról, jobb tapadást biztosítva a nedves felületen. Hagyományosan az irányított gumiabroncsokat elölről hátrafelé forgatják, ami korlátozza a gumiabroncsok általános sokoldalúságát.
Szimmetria
Ha tartósabb, csendesebb teljesítményű abroncsra vágyunk, akkor a szimmetrikus mintázatú abroncs megfelelő lehet. Ez a minta folytonos barázdákat és blokkokat mutat, amelyek az egész abroncson végigfutnak. A szimmetrikus futófelülettel rendelkező abroncsok különféle módszerekkel forgathatók, ami hosszabb élettartamot tesz lehetővé.
Aszimmetria
A szimmetrikus mintázattal ellentétben az aszimmetrikus futófelületi minták hibridek, amelyek nedves és száraz felületeken való használatra készültek. Közelebb a minta közepéhez nedves tapadásra tervezett hornyok találhatók. A száraz utakra készült nagyobb blokkok foglalják el az abroncs külső területeit. Az aszimmetrikus gumiabroncs többféleképpen forgatható.
Attól függően, hogy milyen célra használjuk a gumikat különböző típusokat különböztetünk meg. A legegyszerűbb gumi a normál gumi, amire leggyakrabban nyári gumiként is hivatkoznak. A megváltozott téli viszonyokhoz illeszkedik a téli gumiként hivatkozott, mélyebb barázdákkal rendelkező gumi. A terepjárókat és más, négykerék-meghajtású haszonjárműveket gyakran terepabroncsokkal szerelik fel. A terep (A/T) gumik jók a város aszfaltozott útjain, de terepen is jól teljesítenek.
A jó kerék és gumiválasztás tehát, mint oly sokminden más saját igényeinktől és elvárásainktól függ.