Vannak azonban olyan speciális esetek, amikor a terepgumi választása indokolt lehet. A kamionok és teherautók esetében a különböző tengelyek feladatai még markánsabban elkülönülnek, mint a személyautóknál. Az első tengely az irányításért és az úttartásért felel, míg a hajtott tenger biztosítja az erőátvitelt. Azon teherautók, amiknél gyakrabban merül fel a terepes gumi használata döntően hátsó kerék hajtásúak, jellemzően billencsek vagy rakodók. Ezek a járművek ritkán közlekednek kizárólag olyan terepen, ahol előny lehet a terepes gumi. Tehát elsősorban a hajtott, hátsó tengelyen vagy tengelyeken van jelentősége annak, hogy a teherautó gumi rendelkezik-e külön terepre specializált tulajdonságokkal.
A hajtott tengelyen akkor javasolt a terepes gumi, ha a jármű sokat közlekedik saras, kavicsos vagy homokos területen, például bányában vagy erdőkben. Ebben az esetben fontos, hogy a rakománnyal együtt stabilan tudjon közlekedni mindenhol, és másodlagos, hogy emiatt a közúton nő a zajterhelés és gyorsabban kopnak az abroncsok.
Az személyautóknál és terepjáróknál gyakran felmerül, hogy szélesebb abroncs használata előnyösebb saras viszonyok között. Váltóméret létezik teherautó gumik esetében is. Közúton azonban semmiképpen nem ajánlott a gyáritól eltérő méretű abroncs használata, mert az csökkenti a jármű biztonságos vezethetőségét. Extrém terepen, például fakitermelés során, azonban előállhat olyan körülmény, amikor szélesebb vagy nagyobb átmérőjű abroncs használata növeli a gép hatékonyságát, stabilitását.
Az autó gumi terepen való viselkedését profiljának mintázata, szerkezetének erőssége, szélessége és a keréknyomás is befolyásolja. Mivel azonban a terepen való haladás eltér az átlagos igénybevételtől és sok egyedi jellegzetességgel bír, így nehéz általános érvényű tanácsot adni a megfelelő abroncs kiválasztásához. Mindez teherautók esetében hatványozottan igaz.