Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy minden különbözhet egy elektromos autó gumija a hagyományos személyautóétól, hiszen alapvetően nem a kerék felépítésében mutatkozik meg a járművek közötti különbség.
Az elektromos autók a belépjük épített akkucellák miatt nehezebbek hagyományos társaiknál, így olyan gumit kell választanunk, aminek nagyobb a terhelhetősége. Ezt általában speciális anyagösszetétellel vagy eltérő szerkezeti kialakítással érik el a gyártók. Induláskor az elektromos autók nagyobb nyomatékot adnak át a gumik felé, mint hagyományos társaik.
Az elektromos autók előnye, hogy teljesen halkak. Ezt a tulajdonságot még jobban szeretnék támogatni a gumigyártók azzal, hogy olyan nagy terhelhetőségű abroncsokat készítenek, amik zajhatása alacsony. Az alacsony zajhatás elsősorban a futófelület mintázatának kialakításától függ.
A harmadik terület, ahol az elektromos autók gumijai speciális tulajdonságokkal bírhatnak az a futásteljesítmény. Nem arról van szó, hogy élettartamukat tekintve mennyi kilométer megtételére alkalmasak ezek a gumik, hanem arról, hogyan támogatják az elektromos és hibrid járművek hatótájának növelését ezek az abroncsok. Amíg hagyomány autóknál a lényeg, hogy a jármű kevesebb üzemanyagot használjon, addig az elektromos autóknál a fő szempont az, hogy egy feltöltéssel tovább tudjon az autó üzemelni. Ehhez az kell, hogy az energiaátvitel hatékony legyen és minél kevesebb felesleges energiaveszteséggel járjon.
A gumi váltóméret táblázatok használata ugyanúgy zajlik hagyományos, elektromos és hibrid járművek esetében is.
A Laufenn gumi márka széles választékot nyújt elektromos és hagyományos járművek abroncsaiból. A Laufenn nyári gumi kiváló tapadást és kényelmet biztosít a meleg hónapokban is, míg a téli kivitelek a biztonságos vezetés élményét és nyugalmát adják a hűvösebb évszakokban. A hagyományos utcai kivitel mellett terepgumi és all terrain gumik is a választék részét képezik.