Jellemzően más természetes vagy épített akadályokat, erős kanyarokat is le kell küzdeniük a terepviszonyok sajátosságai mellett. A pályák jellemzően síkok. Elsőre úgy hangzik, mint ha a supermoto és a motorcross hasonló vagy azonos lenne, pedig jelentős különbség van a két versenyzési stílus között.
A motorcross kifejezetten a terepre koncentrál és annak nehézségére. A versenyzés külön erre kijelölt és épített pályán történik. A motorok nagy rugózással rendelkeznek. A supermoto városi, döntően aszfaltos pályán való versenyzést takar, ahol az eltérő körülményekre adott megfelelő és gyors versenyzői reakció vezet sikerre. A tökéletlen versenyzési felület csak egy eleme a versenynek, de nem legfőbb jellemzője.
A Supermoto gumik általában nagyon sima, széles abroncsok, amelyek kiváló tapadást biztosítanak a sima felületeken. Az ilyen típusú abroncsok nagyon vékonyak, így kiváló irányíthatóságot adnak a motorkerékpárok számára. Az abroncsok oldalai mindig keményebb gumiból készülnek, hogy jobb oldalirányú stabilitást nyújtsanak a kanyarokban. Ugyanakkor a supermoto gumik mintázata mélyebb és összetettebb, mint a sportabroncsoké, amiket tiszta, versenyzésre felkészített aszfaltos pályákon használnak. A teljesen sima abroncsok nem adnának ugyanis tapadást a szennyezett vagy murvás felületeken, amik szintén a supermoto versenyek jellemzői.
Nyilván nincs pontos autós megfeleltetés, de a motorcross inkább az off-road versenyekkel állítható párba, míg a supermoto a rally-val. Mindegyik kategóriához több gumigyártó is készít abroncsokat, de amíg az autós kategóriákban a Taurus gumiabroncs mint hazai gyártó feltűnik, addig a motorosoknál csak nagy testvére a Michelin kínál alternatívákat. (Természetesen a legnagyobb világcégek minden szegmensben jelen vannak az autósok és a motorosok között egyaránt. )