Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Mi a különbség a defektmentes, defekttűrő és a defektmentesített traktor gumi között?

A mezőgazdasági gumikat eltérő szempontrendszer alapján választunk, mint személyautó abroncsokat. Ezek a gumik minden esetben munkaeszközök, változatos és jelentős terhelésnek vannak kitéve.

Szinte mindegyik terepgumi kategóriába sorolható, de méretük több irányban is változtatható. A mezőgazdasági traktor gumi méretek átváltása éppen ezért egy még összetettebb táblázat tanulmányozásával lehetséges. Itt a gumi szélesség nem feltétlenül a tapadás vagy a látvány miatt fontos: a széles gumi máshogy tömöríti a talajt, mint egy vékonyabb és ez hatással lehet a terméshozamra is.

A traktor gumi cseréje nehéz, több ember szükséges hozzá és legtöbbször gépeket is alkalmaznak a munka könnyítésére. Ha egy mezőgazdasági gép defektet kap, az a munkából való huzamosabb kiesését is jelenti, ami járulékos károkat okoz. Ráadásul a defekt ritkán történik ideális helyszínen: legtöbbször sáros, nem túl stabil, műhelytől messze fekvő területen talál ránk a baj. A defektek esélyének csökkentésére háromféle megoldás áll rendelkezésre: a defektmentes, a defekttűrő és a defektmentesített abroncs. Nézzük mi a hasonlóság és a különbség köztük.

A defekttűrő gumiabroncs oldalfala erősített, így ha megtörténik a defekt, nem veszíti el azonnal minden tulajdonságát: az oldalfal megfelelő nyomás nélkül is képes a jármű hordására. Nem arról van tehát szó, hogy nem tud defektet kapni a gumi, inkább arról, hogy a defekt után a jármű saját lábán tud biztonságosan eljutni oda, ahol a kereket könnyebb cserélni vagy javítani.

A defektmentes ezzel szemben azt jelenti, hogy nem tud defektet kapni a kerék. Az ilyen gumi lehet tömör, ami nagyon strapabíró, de rugalmatlan, illetve egy belső gumi vázrendszerrel bíró, ami rugalmas is, ám nagyon drága. A harmadik út a defektmentesített gumi. Ekkor egy folyékony, de később a gumi belsejében megszilárduló poliuretán keveréket juttatnak az abroncsba, ami megóvja azt a kilyukadástól. Hátránya, hogy a jármű ezzel a technológiával nem haladhat gyorsan, tehát valóban csak olyan munkagép kerekénél használható, ami hosszabb távon nem vesz részt közúti forgalomban.

Korábbi bejegyzések: