Egy motor gumi futófelülete lényegesen kisebb egy autóénál, mivel csak két gumija van és mivel a lekerekített forma ovális érintkezési foltokat hagy, nem pedig négyzeteket. Ez csökkenti a fékezés hatását és a kanyarban való tapadást.
Ezért elengedhetetlen, hogy tisztán lássuk mikor van szükség új motor gumi beszerzésére.
Új motor vásárlás előtt mindenféleképpen ellenőriznünk kell a gumikat, bármilyen típusú (például enduro gumi Laufenn négyévszakos gumi) gumi legyen is a kiszemelt járművön, érdemes odafigyelni azok minőségére. Különösen fontos ez akkor, amikor használtan vesszük a motort.
A gumiabroncsok oldalán található betűk és számok sok információt adnak a méretről és a teljesítményről, de a gyártás dátumáról is.
Bár a számozás változó, egy dobozban betűk és számok sorozatának kell lennie. Az utolsó négy a fontos. Az első kettő a hetet, a második kettő pedig a gyártás évét jelöli.
A motorkerékpár-gyártók előírják, hogy minden öt évnél idősebb abroncsot ellenőrizni kell, függetlenül attól, hogy mekkora futófelülettel rendelkezik. 10 évesen akkor is ki kell cserélni, ha a futófelület újszerű.
Ennek az az oka, hogy az abroncs idővel megkeményedik, ami csökkenti a tapadást. A tapadás pedig keverék lágyságától függ. Az abroncs elöregedését kis repedések jelenlétéről lehet megállapítani.
A gumiabroncsok futófelületét úgy tervezték, hogy eltolja a vizet, és még a legrosszabb körülmények között is javítsa a tapadást. Amint ez a futófelület kopni kezd, elveszíti a tapadás egy részét, és a motorkerékpár vezetése veszélyessé válik.
Ha a futófelület a 1, 5 mm-es határ alá kopott, ki kell cserélni. Az abroncsokon kopásjelzők találhatók, amelyek azt mutatják, hogy mennyire közeledik ehhez a szinthez. A futófelület-mélység-ellenőrző segítségével nyomon követhejük a futófelület eltűnésének sebességét is.
Persze ez nem jelenti azt, hogy meg kell várnunk, amíg eléri ezt a mélységet. Ha keményen motorozunk, vagy gyakran utazunk a vizes úton, érdemes megfontolni már 2, 5 milliméternél is a cserét. Fontos lehet még, hogy ne csak a külső abroncsokra, de a belső gumikra is odafigyeljünk és alkalmanként azokat is cseréljük.