Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Lada Niva 4x4 gumiabroncsai.

Lada Niva 4x4 gumiabroncsai.
Fussuk kicsit át az oroszok legendás terepjárójának történetét LADA NIVA 4x4.

Lada Niva 4x4, a legjobb-legmegbízhatóbb orosz terepjáró. Vadászok, vadőrök, természetjárók kedvenc terepjárója.

Az első példány 1977. április 5-én készült belőle. 
- Első széria (típusjelzése: VAZ–2121) 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, amely először 72, később 80 lóerős volt.
- Második genereció 1994-ben került ki a gyártósorról, a modell frissítésekor (típusjelzése: VAZ–21213) motor űrtartalmát pedig 1,7 literre nőtt.
- 2001-ben a motort injektorosra cserélték  (típusjelzése: VAZ–21214 ill. Lada 4×4).
- Külföldi piacra Peugeot 1,9-es szívó dízelmotorjával is árusították a Nivát (típusjelzése: VAZ–21215). 
- 2010-ben ismét frissítés történt puhább futómű, digitális műszerek, kényelmesebb ülés.
- 2011-ben Euró 5-ös motort kapott
- 2013. március 12-én az AutoVaz legyártotta a 2 milliomodik Lada 4×4-et.
- 2014 Kiadták az autó városi változatát Lada 4×4 Urban néven.
- Sikere mai napig töretlen

Mindez idő alatta a LADA 4x4 gyári terepes gumiabroncs maradt, mintázatát illetően, VLI-5 néven, 6.95 -16 méretben majd később  175/80-16 méretben ami azonos.
A gumiabroncsait több orosz gyártó is készítette ebben a méretben, a VLI-5 terep mintával  Voltyre, Barnaul, Kama, Altaishina, utóbbi picit erősebb oldalfallal ,,C" - kisteher jelöléssel. Sokan keresnek nálunk LADA 4x4 típushoz ,,utcai gumit" akik nem sokat járnak terepre arra tökéletes választás a 175/80 R 16 I-511 TT KAMA gumiabroncs. Ugyancsak orosz gyártó, de finomabb mintával rendelekző gumija ami téli/nyári időszakban is használható aszfalton, és akár gyenge terepen is.