Ennek egyszerűen az az oka, hogy sokunknak kell helytállni járművével nehezebb terepen, földutakon, murvás utakon, téli és nyári viszonyok között egyaránt miközben napi szinten kell a hagyományos közlekedésben is használnunk autónkat. A kérdés nem csak a személyautókat érinti, hanem a terepes teherautó gumi használóit is. Utóbbi főleg mezőgazdasági területekről vagy bányákból való szállítás esetén hasznos.
A legfontosabb dolgok, amikre nagyobb figyelmet kell fordítanunk, ha terepgumit használunk közúton:
1) A terepguminak is meg kell felelnie a KRESZ előírásainak. Külön figyelmet kell fordítanunk az abroncs méretére. A szélesebb gumik terepen hasznosak, de a túl széles, kaszniból kilógó gumik szabálytalanok közúton. A mintázatra is vonatkozhatnak előírások, például szöges gumit biztosan tilos közúton felhelyezni.
A terepgumik aszfaltozott utakon gyorsabban kopnak, hamarabb használódnak el. Ebből kifolyólag gyakrabban kell ellenőriznünk a barázdák mélységét.
A terepgumikat jellemzően nem aszfaltra optimalizálták, így tapadásuk gyengébb lehet közúton, mint a hagyományos abroncsoké. Terepgumival ne vezessünk nagyobb sebességgel és legyünk óvatosabbak a szokásosnál.
Az agresszívebb és mélyebb mintázat miatt a terepgumik sokkal hangosabbak közúton, mint a hagyományos gumiabroncsok. A kialakítás miatt a fogyasztás is jelentősebb lehet, mint a közúti gumik esetében.
Teherautók esetén mindenképpen ellenőrizni kell a terhelhetőséget és az adott értékhez tartozó előírt legnagyobb sebességet. A terepes abroncsok jól terhelhetőek, ellenállóbbak, de gyakran lassabb haladást tesznek csak lehetővé.
A terepgumi nem téligumi: nem tapad jobban, sőt egyes terepgumik kifejezetten gyengén teljesítenek havas és jeges körülmények között.
Törekedjünk arra, hogy járművünkön olyan gumiabroncs legyen, ami megfelel az autó általános használatának és a vonatkozó szabályoknak. Vegyes használat esetén az all-terrain gumik működhetnek a legjobban.