Szélesebb abroncs vagy éppen a felni esetében az acél lecserélése egy alura sportosabb, látványosabb megjelenést kölcsönöz autónknak. Közúti használat során a kettő nem ugyanazt a hatást éri el. Amíg az acélfelni cseréje alufelnire jobb gyorsulást és fékezést és alacsonyabb fogyasztást okozhat, addig a szélesebb gumi semmi előnnyel nem jár a látványon kívül, sőt, nehezebb kormányzást, növekvő fogyasztást és rosszabb kényelemérzetet okoz. Fontos megjegyezni, hogy az alufelni előnye az acéllal szemben elsősorban a súlyban keresendő: ha olyan alufelnit választunk, ami végül nehezebb, mint az eredeti acélfelni, akkor a kedvező hatások elmaradnak.
Az előírtnál keskenyebb abroncs alacsonyabb fogyasztást jelent, de ehhez rosszabb menettulajdonságok és tapadás társul. Általában azzal járunk a legjobban, ha a gumi olyan méretű, amit a gyártó előírt. Ha mégis eltérő gumi szerelése mellett döntünk a teljes kerékátmérő eltérése a gyárihoz képest nem lehet több, mint 2%. Az elméletileg lehetséges alternatívák elnevezései a gumi váltóméretek, azaz azok a méretek, amik a szabálynak még megfelelnek. Fontos azonban kiemelni, hogy ez is csak abban az esetben igaz, ha az új méret használatával az abroncs nem lóg ki a karosszéria síkjából.
Előfordulnak esetek, amikor a váltás időszakos. Ha nem négyévszakos gumit használunk, hanem abronccsal együtt cseréljük a nyárigumit télire, gyakran a sportosabb kinézetű, szélesebb alufelnire szerelt nyári után egy keskenyebb, acélfelnire szerelt télit helyezünk autónkra. Az ilyen váltások esetében fokozottan kell figyelni, mert az autó megszokott menettulajdonságai megváltozhatnak. Terepgumi választásakor is szembesülhetünk azzal, hogy a közútra vagy a terepre szánt garnitúránk eltérő méretű, itt is azonban ki kell emelni, hogy ritka, hogy bármilyen használat során a gyáritól jelentősen eltérő méret összességében előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezzen.