Számukra a jármű egyszerre munkaeszközük és gördülő irodájuk, sokszor szállásuk is. A járművek megfelelő állapotáért sofőrként felelnek, döntéseik saját és a közlekedés további résztvevői mellett utasaik és szállított rakományuk biztonságát is meghatározza. Az országút királyai elvárják és megérdemlik, hogy járműveik mindig megfelelő gumival legyenek szerelve.
A teherautó gumi jóval nagyobb erőhatásoknak van kitéve, mint egy személygépjármű abroncsa. Elég abba belegondolnunk, hogy a jóval nagyobb tömeg, a kerekeknek csak éppen nagyobb felületen érintkezik az országút felületével. Komolyan felértékelődnek az olyan gumiabroncs jelölések is, amik felett személyautóknál gyakran elsiklunk: a gumi maximális terhelhetősége és sebessége. Más szabályok vonatkoznak az önállóan és az ikerben szerelt abroncsokra. Ráadásul a teher gumiabroncs esetében sokszor kiegészítő számokat is láthatunk: nagyobb tömegű rakomány esetén más a megengedett sebesség. Egy erősen megrakott teherautó nem feltétlenül azért megy lassan, mert nem bír gyorsabban menni, hanem azért, mert a sofőrje tudja, hogy csak ilyen módon biztonságos.
Teher gumiabroncsból is sokféle létezik, sőt, több kategorizálási lehetőség adódik, mint a személyautóknál. Ebben a kategóriában is léteznek téli és nyári abroncsok, valamint az országúti kivitel mellett terepes és igazi terepjáró változatok is. A teherautók esetében eltérhet a kormányzott kerék gumiabroncsa a hajtott kerékétől valamint a pótkocsi abroncsától. Az első tengely kerekeinek a biztos úttartás a feladata, addig a hajtott tengely kerekeinél a minél biztosabb erőátvitel számít leginkább. A pótkocsi kerekeknek csak a súlyt kell viselniük, de ebből sokszor rájuk esik a legtöbb. Természetesen léteznek univerzálisan szerelhető gumik is.
Az autóbuszok esetében is hasonló a csoportosítás és ott is létezik az ikerben szerelés. A gumik megfelelő állapota az utasok miatt ha lehet még fontosabb.