Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Elektromos SUV és traktor gumik eltérnek-e a hagyományostól?

Az alapvető gumiabroncs-tervezési elvek mind a hagyományos, mind az elektromos járművekre érvényesek, ideértve az elektromos SUV-kat és traktorokat is. Magyarul az elektromos autók gumijai érdemben nem különböznek a hagyományos járművekétől. Azonban néhány különbség így is lehet az elektromos járműveknél.

Az elektromos SUV-k gyakran más tömegelosztással rendelkeznek az akkumulátorok elhelyezése miatt. Az akkumulátorok további súlya más módon oszolhat el a hagyományos belső égésű motoros járművekhez képest. Ez nem a terepgumi kialakításában jelenthet különbséget, de a terhelhetőségi adatokra extra figyelmet kell fordítanunk.

Az elektromos járművek azonnali és nagy nyomatékot adnak a kerekek irányába induláskor és fékezési metódusuk is más. Elmondható, hogy az igénybevétel ilyenkor a gumikon nagyobb, ami különösen jelentős különbséget okozhat a mezőgazdasági gépek abroncsai és a traktor gumi esetében. Jobban számít tehát a minőség ezeknél a járműveknél. Az elektromos traktorok ráadásul jellemzően nagyobb súlyúak lehetnek hagyományos társaikhoz képest.

Meg kell azonban jegyezni, hogy napjainkban a teljesen elektromos hajtás inkább a városokban jellemző, aminek oka, hogy a töltőállomások hálózata még erősen ide köti a korlátozott hatótávolsággal rendelkező járműveket. Ahogy azonban egyre elterjedtebbek lesznek az ilyen járművek, úgy fog felhasználási területük is tágulni. Néhány éven belül nem fog ritkaság számba menni az, ha egy terepjáró elektromos meghajtású.

A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentőséggel bír, hogy a járműgyártók és a gumiabroncs-szállítók együttműködjenek annak érdekében, hogy a gumiabroncsok megfeleljenek az elektromos járművek eltérő hajtásrendszerének sajátos követelményeinek. A nagyobb és híresebb gumigyártók mellett ezt a feltörekvő piacok meghatározó márkái is felismerték. A kínai Linglong terepgumi többször bizonyított már elektromos meghajtású SUV-okon és terepjárókon alkalmazva. Miközben hazánkban kissé távolságtartással vagyunk a márka iránt, az Ázsia meghatározó márkája.

Korábbi bejegyzések: