Vegyünk egy konkrét példát: 185 60 R14 Rotalla S110 DOT1622
A szövegszerűen kiírt részek általában a márkát és a típust jelölik, a fenti példában ez a Rotalla. A márkanév előtt az abroncs méretére és szerkezetére utaló jelzéseket láthatunk. Az első szám a gumi futófelületének szélességét mutatja meg milliméterben, míg a második a gumi szélességének és oldalfa-magasságának százalékban kifejezett arányát. Az R betű a gumi szerkezetére utal, a radial rövidítése. Napjainkban majdnem minden közútra szánt gumi ebbe a kategóriába tartozik, neve a gumi szerkezetében a forgó tengelyhez viszonyítva sugár irányban elhelyezkedő erősítő szövetre utal. A betű mögötti szám a keréktárcsa-átmérőt mutatja collban kifejezve, a példában a 14-es egy 35, 56 centiméter átmérőjű kerékre való.
Itt tegyünk egy rövid kitérőt, mert ezek a számok különösen fontos akkor ha más méretű gumit szeretnénk szerelni gépjárművünkre. Ez gyakran akkor fordul elő ha lemezfelni és alufelni között váltunk, de vannak más megfontolások is. Fontos, hogy akár autó, akár teherautó gumi váltóméret a gyári ajánlásban szereplő mérethez képest maximum 2, 5%-ban térhet el bármilyen irányba. Mivel a fenti számok változása összességében határozza meg a kerék tényleges méretét, így érdemes egy megbízható váltóméret-kalkulátorral ellenőrizni, hogy a kiválasztott gumi szerelhető-e.
Az S110 jelölés a maximális sebességet és a terhelhetőséget mutatja. Az S maximum 180 km/h sebességnél használható biztonságosan (az ABC eleje lassabb, a vége nagyobb sebességeket takar), míg a 110 maximum 1060 kg/abroncs terhelhetőséget mutat. A DOT általában négyjegyű szám, ahol az első két szám a gyártás hetét, míg a második két szám a gyártás évét mutatja. A példában hozott gumi 2022. 16. hetében készült el. Időnként további jelölések is előfordulnak az abroncson. Ilyen például a XL vagy RF (erősített oldalfal), TWI (kopásjelző), MS (havas és saras terepre) stb.