Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Teherautó gumi

Rendezés:

205/75R17,5 F820 124/122M 3PMSF 14PR TL LEAO

14 db raktáron
63.900 Ft (50.315 Ft + ÁFA)

Tehergk.abroncs 205/75-R-17,5 Linglong LD-20

16 db raktáron
67.900 Ft (53.465 Ft + ÁFA)

A teherautók alapvetően munkára lettek tervezve, így az év nagy részében aktív használatban vannak. Ez azt is jelenti, hogy az abroncsok elkopása is hamarabb bekövetkezhet, mint mondjuk egy nem minden nap használt autó esetében, ráadásul a teherautóknál nagyobb súlyt is kell a kerekeknek elviselniük. A jó teherautó gumik ezért alapvető fontosságúak, ha teherautóval dolgozunk, fuvarozunk és sokat vagyunk úton egész évben. Minden szezon előtt érdemes ellenőrizni a teherautó gumik állapotát és az évszaknak megfelelő abroncsokat felszerelni a teherautóra, ha gumik állapota nem kielégítő. Ha új teherautó gumikra lenne szüksége, akkor nálunk tökéletes helyen jár. Majd 300 különböző teherautó gumi közül választhat webáruházunkban, ahol a rendelés mindössze pár kattintást vesz igénybe.

Nem tudja milyen abroncs lenne a legjobb a teherautóra? Keressen fel minket akár telefonon is és adunk tanácsot, segítünk választani! Kiemelt hazai raktárkészlettel dolgozunk, így jó eséllyel azonnal ki tudjuk szolgálni rendelését. Előszeretettel ajánljuk a 7,50-20 LINGLONG LL-61/14PR 130/126G TTF, a 225/70-R-19,5 TRIANGLE TR-689A/14PR HÚZÓ 128/126L, továbbá a 8,25R20 O-79 12PR TT CORDIANT abroncsokat, melyek mind felső kategóriás teherautó gumik. A Cordiant termékek már sok éve kedvelt választásnak számítanak a tehergépkocsi tulajdonosok körében, ugyanis a cég teherautó gumiabroncsai a világ vezető márkáinak szintjét is eléri tapadási hatékonyság és üzemanyag fogyasztás terén. Próbálja ki Ön is a minőségi teherautó gumikat még ma!

Fontos munkaeszközünk a teherautó gumi

Kamionok, nyergesvontatók, teherautók és autóbuszok folyamatos munkavégzésre tervezett járművek, amik ennek megfelelően szinte állandóan használatban vannak és a forgalomban közlekednek. A járművek nagyobb mérete és az autóbuszok esetében a szállított utasok száma miatt is kiemelkedően fontos, hogy üzembiztosak legyenek. Ennek a biztonságos üzemelésnek egyik alappillére a megfelelő gumi használata. Nagyobb jármű nagyobb kockázatot is jelent az utakon, így a tulajdonosok és sofőrök felelőssége is nagyobb.

Szintén kiemelendő, hogy a szinte folyamatos igénybevétel miatt a teher gumiabroncs állapotának gyakori ellenőrzése is elengedhetetlen. A nagyobb igénybevétel több sérülési lehetőséget is feltételez illetve a teherautó gumi időben előbb használódik el, mint egy személyautó abroncsa. Egy kamion gumi egészen más mértékű terhet visel el, mint egy hagyományos gumiabroncs, a teherautóknál és autóbuszoknál az egy kerékre jutó teher sokszorosa a többi járműhöz viszonyítva.

Amíg egy személyautónál általában négy teljesen azonos gumi tökéletesen kiszolgálja igényeinket, addig egy teherautó gumi esetében ez nem feltétlenül van így. Nem csak azért nem, mert több tengelye is lehet a járműnek, hanem azért, mert az egyes tengelyek szerepe is más és más lehet a jármű irányítása és használata szempontjából. Ráadásul egy tengelyen ikerként szerelve akár több gumiabroncs is lehet, mint kettő.

Ugyan vannak univerzálisan szerelhető gumik is, minden teherautó gumiabroncs három fő feladatkört tölthet be: kormányzott gumi, hajtott gumi, pótkocsi gumi. Minden helyzetben más a fő feladata a guminak, így kialakításuk, mintázatuk és teherbírásuk is lehet eltérő. Természetesen az alábbi elméleti alapfeladatok a jármű konkrét kialakítása alapján keveredhetnek, nem mindig válnak el élesen egymástól. Nézzük meg a legfontosabb jellemzőket.

A kormányzott teherautó gumi a jármű első tengelyére kerül felszerelésre. Mintázatának a biztos úttartást kell biztosítania. A kormányzott gumi állapotának ellenőrzése kiemelkedően fontos, hiszen defektje esetén (itt elsősorban a hirtelen bekövetkező, anyagfáradásra vagy nagyon erős külső behatásra visszavezethető durrdefektre érdemes gondolni) garantáltan irányíthatatlanná válik a hatalmas jármű. A kormányzott guminak ugyanakkor arányaiban alacsonyabb terhelhetőségű gumi is megfelelhet, hiszen a rakomány súlyának javát nem ez a tengely veszi fel.

A hajtott tehergumi feladata az úttartás mellett sokszor a kapaszkodás, amit más mintakialakítás segíthet. A hajtott gumiknál általában már a nagyobb teherbírás jellemző és előfordulhat az iker szerelés is. Ennél a guminál van tehát a legjelentősebb feladata a mintázatnak, így a különböző helyzetekben használt teherautóknál erre külön figyelmet kell szentelni.

A harmadik típusú teherautó gumi feladata pusztán a teherhordás. Ezen gumikat gyakran pótkocsi vagy utánfutó gumiknak is nevezik. Legfontosabb feladatuk a rakomány súlyának hordozása, így mintázatuknál fontosabb teherbíró képességük. Az iker szerelés kifejezetten gyakori. Fontos, hogy a gumik teherbíró képessége a sebesség függvényében is változhat: nagyobb teher mellett lassabb tempónál jelentkező erőhatásokat visel el a teherautó gumi.

Természetesen a kamionokra, teherautókra és autóbuszokra szánt gumik más jellemzők szerint is csoportosíthatóak. A fejünkben általában az él, hogy ezen járműveket közúton használják, ami az esetek többségében igaz is. Ugyanakkor ha többször kell murvás úton, esetleg emelkedőn nem szilárd burkolaton haladnia a járműnek vagy eleve egy bányászatban vagy erdőgazdaságban használt járműről van szó akkor megfontolandó, hogy ne hagyományos országúti gumival szereljük fel azt. Az országúti teherautó gumikon kívül léteznek terepes és kifejezetten terepre szánt - mondhatni off road - gumik is.

A terepes gumi elsősorban a hajtott keréknél fontos és mintázatában tér el jelentősen az országúti változattól. Klasszikusan dömpereknél találkozhatunk az ilyen abronccsal, ahol fontos, hogy időnként a szilárd burkolatról letérve is biztonságosan tudjanak haladni. Útépítések, mezőgazdasági munkák és még számtalan egyéb helyzet indokolhatja használatukat. A terepes gumik általában jól használhatóak közúton is. A valódi terepgumik szerelése olyan teherautóra javasolt, aminek munkavégzése szinte kizárólag terepen történik (például fakitermelések munkagépei).

A teherautó abroncsok között is megkülönböztetünk nyári és téli gumikat is. Ez a kormányzott és a hajtott kerekek esetében fontos elsősorban. A több fajta és eltérő felhasználás lehetőségei miatt egy átlagos teherautó gumin több jelölés és kiegészítés is található, mint egy személyautóra szánt abroncson. A logika hasonló, de ha még nem ismerünk minden jelölést, érdemes tanácsot kérnünk a gumistól.